dilluns, 3 de març del 2008

No pienses en un elefante

Ja fa temps, en una Mesa Nacional d'Iniciativa, un company (perdoneu pero no recorde qui va ser exactament) va recomanar que llegirem el llibre No pienses en un elefante, perque ensenyava a utilitzar un discurs (de l'esquerra) sense entrar en el joc de la dreta. Em va paréixer prou interessant i vaig decidir llegir-ho.
Doncs be, ara que l'he acabat, he de reconéixer que aquest ccompany tenia raó: és pot extraure molt d'aquest curt però intens llibre.
No pienses en un elefante es centra bàsicament en Estats Units i en una bipolarització molt senzilla: o demòcrates o republicans.
Quan vaig començar a llegir-ho vaig pensar que no podria extraure molt per les característiques tan precises de l'escenari que presentava degut a que era molt diferent al que ací vivim.
Però vaig continuar llegint i mentres ho feia em donava compte de que no era tan difícil extrapolar al cas espanyol. Vora al final no havia ni de pensar molt de temps per a traduir el model americà al espanyol. Penso de veritat que és un llibre força interessant i recomanable per a no caure en els jocs de paraules que sovint utilitza la dreta.

1 comentari:

PER L'ESQUERRA I PEL PAÍS ha dit...

Imagine que em sentiries a mi; jo el vaig llegir i em va semblar d'allò més interessant. Des d'aleshores el recomane sempre que puc.
La construcció de "marcs conceptuals" tan difícils de trencar, són qüestions idèntiques, a EEUU com a l'estat espanyol. Mira sinó, com utilitzen els noms dels "dos" candidats a "president" i com utilitzen el llenguatge per confondre i difondre allò que els interessa.
Pense que des d'Iniciativa tenim molt de treball a fer i a més, sent un partit de nova creació, no gaire gran però amb idees que s'han d'escampar per facilitar i millorar la vida de la nostra gent.
Jo també opte per recomanar-lo.
Salutacions cordials, Josep.

Vicent Benavent